Wow

10 januari 2014 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Gister vertrokken vanuit Wellington met de boot naar Picton op het Zuidereiland. De dag begon donker en grijs maar onderweg werd het mooier weer en daardoor zeer de moeite waard om op het dek de omgeving te bekijken! Aan boord koffie gedronken, muffin gegeten, live muziekje geluisterd, Mariëlle een tukje gedaan, ofwel 'just another day'. Na de overtocht in Picton de nieuwe auto opgehaald en via de Queen Charlotte Drive (voor de kenners) naar ons logeeradres in Nelson gereden, uiteraard een stop voor een pittoresk broodje. Ons logeeradres is werkelijk wow, wat een hartverwarmende ontvangst door Nick en Ann. Het schoonste huisje dat we tot nu toe gehad hebben en overheerlijke zelfgebakken cake (en ja dan doe je het al gauw goed bij Carol en Kat ;-)). Zelfs Mariëlle neemt voor lief dat zij in de kleinste kamer 'ever' slaapt, namelijk de omgebouwde kast. 's Avonds lekker salade gegeten en thee/koffie met de lekkerste koekjes van Nieuw-Zeeland, gemberkoekjes, oh oh een nieuwe verslaving.....

En dan vandaag; allereerst het heerlijkste ontbijt van de afgelopen twee weken, gemaakt door Nick & Ann. Vervolgens naar het Abel Tasman National Park, de rit ernaar toe is al mooi, maar dan...aan de koffie met super mooi uitzicht: uitgestrekt wit strand, strak blauwe lucht en het park om ons heen ... Wow ....

Voor onze kayak tocht worden we door een tractor met onze watertaxi gelanceerd in zee. De watertaxi brengt ons vervolgens naar een schattig strandje waar onze kayaks klaarliggen. Onderweg maken wij nog een fotostop voor de 'split Apple' (voor de kenners) en toen na onze lunch op het strand de kayak in. Onze gids voor vandaag is Marama (Maori voor maan). Haar instructies bevatten niet alleen tips over zo efficiënt mogelijk kajakken maar ook over 'what to do' bij omslaan en andere gevaarlijke situaties.... Sexy gekleed in een 'splash skirt' en een zwemvest, begonnen wij aan de tocht. Jel bij de juf in de boot; Kat en Carel als dreamteam. Ons gezelschap bestaat deze middag verder uit 2 Frans sprekende Canadese koppels, waardoor wij in een slechte aflevering van 'Allo allo' zijn beland. En ze kanoën zoals de Franse autorijden :-).

Maar verder kunnen we niets anders zeggen dan dat dit fantastisch is....wat een mooi uitzicht, wat een ervaring. En dan het grootste 'wow' moment van vandaag; we hebben zeehonden gezien en gehoord, vaders, moeders en kleine baby's. En dit vlak voor je neus terwijl je dobbert in je kayak in het Abel Tasman park ... Het was zo mooi, we moesten er bijna een traantje van wegpinken. Tijdens de tocht een stop gemaakt op een helder wit zand strandje voor appelsap en brownies. Vervolgens terug gepeddeld over het prachtige blauwe water met het park op de achtergrond. Dit is toch wel echt een 'wow' dag! Na deze krachtsinspanning was het goed toeven in het zonnetje tijdens 'happy hour'; 2 Cola Light en een Sauf (voor de kenners) :-).

's Avonds een lekkere pasta, gekookt door Jel, en koffie en thee gedronken met zelfgebakken muffins door Ann.

1. Janneke:
    10 januari 2014
    Geweldig!!! Wat een mooi land he!! En dan het kajakken en die lieve zeehondjes, wow! Maar er staat jullie nog heel veel moois te wachten: Kaikoura en Fox Glacier en natuurlijk Milford Sounds!! Ohh, ik wil ook weer!! Geniet met elkaar en voorzichtig!! Xxxx
  2. Tamara Sturm:
    10 januari 2014
    Ha, weer een leuk verhaal. Mooi park inderdaad zeg. Dat waanzinnige blauwe water! Waren er dit keer geen dolfijnen die met jullie meezwommen? Qua weer is het nog niet heel heet he, misschien maar beter ook. Op naar het volgende avontuur! Groetjes Tamara
  3. Ida:
    10 januari 2014
    Toen ik het las dacht ik al: wat een superdag. Maar na de foto's weet ik het zeker! Geniet, meiden! Wij genieten vanaf hier mee. Dikke kus!
  4. Rachela:
    10 januari 2014
    Wooooooow!! Wat een belevenissen. Ik ben jaloers. Ik wil ook weer! And this is only the beginning of the southern island!
  5. Jvbarneveld:
    10 januari 2014
    Hoi meiden wat beleven jullie veel,prachtige foto,s de vesten staan jullie goed .het lijkt me geweldig die zeehonden een goed weekend.liefste groeten ma vbarneveld
  6. Marjolein:
    11 januari 2014
    En dit is inderdaad maar het begin van het eiland!! Have fun en niet teveel muffins eten!!