Walking at Wellington

8 januari 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een goede nachtrust in onze loft stond vandaag het ontdekken van Wellington op de planning. Uiteraard niet voordat er koffie was genuttigd en een stevig ontbijt. Hoezo een stevig ontbijt? Wel nu, we hadden een record te verbreken op de stappen-app van Marielle. Dusss ....  Vanuit ons appartement was de wandeling naar de koffie en het ontbijt niet de moeite waard van registratie maar daarna. Daarna begon de grote ontdekkingstocht. Oh ja, nog wel eerst bij Dick Smit, wie kent hem niet, wederom een nieuwe lader voor een van de vele telefoons van Jel aangeschaft. Dit was essentieel want deze telefoon bevat de veel besproken app. Volg je het nog?

De tocht vervolgde door Cuba Street met de vele vintage winkeltjes, tattoo shops, cafeetjes en barretjes naar het 'havengebied'. Dit deel van Wellington is absoluut de moeite waard! (Tip voor degenen die overwegen in onze voetsporen te treden :-)). En toen.... Toen was Jel 'goed op draf' (op haar flipflops wel) en bracht ons in vliegende vaart via een pittoresk deel van Wellington naar Mount Victoria. Dit bleek later Te Ahumairangi Hill te zijn. Door Kat en Carel liefdevol omgedoopt tot de gemeentelijke vuilnisbelt van de stad. Het was best een klim, zelfs door de tuin van een onschuldige Wellingtonner maar wat een uitzicht!! Geweldig overzicht van de stad, de haven en het eilandje voor de kust. Onderweg vroegen 2 Duitse meisjes zich hardop af of we echt van plan waren helemaal naar boven te gaan en keken daarbij smalend naar het schoeisel van Jel. Maar ja, we hadden een doel en dat doel moest en zou gehaald worden. En zo geschiedde. Via St. Paul's cathedral, het gedeelte van de stad met het parlementsgebouw en het treinstation terug naar de haven voor een welverdiende soda en cola. Hoe blij waren wij met het resultaat van de app; ruim 14050 passen; bijna 10 km. Wederom een gouden plak voor ons reizend trio! :-)

Na een korte break, struinden wij op het gemak terug naar Cuba Street voor een heerlijk hapje eten. Tijdens het eten plannen gemaakt voor de verdere reis. Morgen brengt de ferry ons namelijk naar het Zuidereiland. Daar wordt wederom gewandeld maar ook een kajak tocht gemaakt door het Abel Tasman national park en walvissen gespot in Kaikoura. Mooie vooruitzichten dus. Nu eerst maar eens de laatste meters overbruggen naar ons appartement. Op de 4e etage. Dat zijn best een hoop traptreden/stappen .......

1. Jvbarneveld:
    8 januari 2014
    Hoi meiden wat een avonturen hebben jullie geen last van de kuiten, er word wat gelopen en geklommen?maar er is heel wat te zien nog mooie dagen ma vbarneveld
  2. Martijn:
    8 januari 2014
    Grappig om te lezen. Picton is leuk en hoop dat jullie de split Apple ook gaan zien. Herkenbare verhalen, zelfs van plekken waar ik ook gelopen heb. Geniet!
  3. Willem:
    8 januari 2014
    Leuk! Zuidereiland klink bekend in de oren. Kaikoura en Abel Tasmanpark waren voor ons de hoogtepunten. Genieten dus!
  4. Astrid v Ham:
    9 januari 2014
    Wat een leuke reisverhalen! Krijg zin om mijn rugzak te pakken....nog een paar weken en dan volg ik jullie vanuit Vietnam. Lekker genieten dames, prachtige en waardevolle ervaring en herinnering voor jullie als vriendinnen. Veel plezier en blijf vooral zo leuk verslag uitbrengen...groets vanuit een stormachtig nat Nederland.