The houses of San Francisco

19 februari 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanavond eindigden wij onze dag met een glaasje fris op de bank in de huiskamer van onze hosts Jim en Caroline. Een gezellige kletspraatje gemaakt met deze ontzettend lieve en aardige mensen. Stiekem natuurlijk ook onze ogen de kost gegeven in hun huis en huiskamer. Een leuke afsluiting van weer een heerlijke dag in  SF.

De dag begon iets rustiger en minder vroeg dan gisteren. In het zonnetje wandelden we naar onze goede vriend BART, midden in de stad stapten we uit en ..... stonden we op de Farmers markt! Lijkt de rode draad van deze reis te worden :-). Daarna hopten we on de bus, reden oa langs City Hall, het Operagebouw, het concertgebouw met de leuke pianotoetsen als ramen, de prachtige witte 'kas' in het Golden Gate park, het Young museum, de Japanse theetuin, het music concourse met de bomen als geluidsversterking, de kerk waar Meryl Streep trouwde en langs heel veel, maar dan ook echt heel veel te leuke en mooie huizen. Van schattige roze geverfde snoephuisjes tot bombastisch versierde en groteske huizen van (Russische) miljonairs. Onze favoriete bus bracht ons ook naar wellicht de beroemdste landmark van de stad; de grote rode/oranje hangbrug die ruim 1 kilometer lang is en je naar Santa Rosa brengt of naar Sausalito. Wij gingen naar Sausalito; het Wassenaar van San Francisco. Erg pittoresk, schoon, met 1 hoofdweg en weer te mooie en leuke huizen.

Na een koffie in Sausalito, scheurden we over de Golden Gate bridge via Presidio, de voormalige legerbasis, terug. We hopten off bij Mason Park voor een fijne wandeling naar Fishermans Wharf. Daar is het vis wat de klok slaat. En vandaag ook het speelveld van Allied Solutions. Een Amerikaans bedrijf in verzekeringen die 26 teams, bestaande uit elk 6 leden, op pad had gestuurd voor een dagje teambuilden. En daar konden wij toch goed bij helpen. Zo was Kat het ene team behulpzaam bij een foto-opdracht waarbij leden 'stiekem' op de achtergrond van de foto moesten verschijnen en hielp Carel een ander team door een 'famous person' te zijn. Jawel. We hadden het er maar druk mee en dat terwijl we eigenlijk van het lekkerste broodje van San Francisco wilden genieten bij het Sourdough café en bakkerij.

Voor een goede koffie hopten we weer on de bus naar de Italiaanse wijk. Onmisbaar want alle lantaarnpalen in de buurt zijn beschilderd met de Italiaanse vlag. Omdat er nog niet genoeg gewandeld was, 'holden' we door China Town, wandelden we door de voormalige meisjesstraat Maiden Lane naar Grand en Market Street. We bezochten daar nog een aantal bijzondere (waren)huizen en lieten BART ons vervolgens naar ons eigen tijdelijke huisje brengen. En morgen? Morgen weer naar ons eigen huis!

1. Astrid:
    20 februari 2014
    Wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad. Zo herkenbaar amerika :-) hele goede reis naar huis. Terug naar de mannen. Xx Astrid
  2. Vera:
    20 februari 2014
    Begon net te wennen aan starten van de dag met een reisverhaal. Goede reis!
  3. Viola:
    21 februari 2014
    Hebben jullie nog voeten over?
  4. Wil Janszen:
    22 februari 2014
    Eindelijk gevonden Katja en zit je reis er bijna op! Ik ga de reisverslagen nog even terug lezen! Zo te zin is het geweldig geweest !Groetjes Wil
  5. Emma:
    22 februari 2014
    Welkom thuis meiden na zo een geweldige mooi reis en bedankt voor het mee genieten.
  6. Viola:
    26 februari 2014
    Pst. Kat, kijk ff naar je mail van het Europees Instituut voor je diploma. Ze vragen naam etc. op. Gr. Viool