Hier aan de kust,

15 februari 2014 - King City, California, Verenigde Staten

de Californische kust, is het goed toeven! Daarom lieten wij de glitter en glamour van down town, Hollywood en Beverley Hills achter ons voor een bezoek aan het bekendste strand van LA: Venice Beach. Met koffie en koek genoten we van het heerlijke weer, het uitzicht op het bijna lege strand, de fietsers, skaters en wandelaars en de ietwat opgeblazen gesprekken van de locals over hun oh zo succesvolle filmcarrières. Na de koffie maakten we een wandeling over de Beach Walk langs alle rare winkeltjes, fantastische huizen, vreemde vogels en talentvrije artiesten. Uiteraard stopten we even bij Muscle Beach om spiertalent te spotten :-).

Slechts 5 kilometer verderop ligt het plaatsje Santa Monica. Bekend van de Santa Monica pier met het hele jaar door kermis en een totaal andere sfeer dan Venice. Wat mondain in vergelijking met de grungy love&peace uitstraling van Venice Beach.  Prachtig autovrij winkelgebied, schone straten en openbaar toilet, artiesten met een beetje talent, leuke standjes, keurige perkjes en een heel fijn strand. Daar plantten wij dan ook onze billen voor een late lunch en een heel klein tukje; wij worden ook wat ouder :-). Daarna stortten we ons in de avondspits naar Ventura, officieel San Buenaventura; veel Spaanstalige inwoners, uit de speakers van de autoradio schalt dan ook salsa en merengue. We gingen hier niet met een specifieke reden maar gewoon omdat we naar het noorden moeten; heel praktisch dus. Omdat Kat die jongen toch echt wel mist, aten we een slaatje bij Denny's om vervolgens eindelijk weer eens meer dan 6 uur te slapen.

Uitgerust togen wij vanochtend naar de haven van Ventura voor een ontbijtje .... De bestelde French toast zag er toch echt anders uit dan we hadden gedacht maar de koffie was oké en het fruit echt vers. Het weer toonde zich van een rare kant; van enigszins zonnig tot volledig mistig in 2 minuten en visa versa. Bril op, bril af, vest aan, vest uit; wij maken toch een hoop mee ;-).

De kustroute via Highway 1 brengt je langs alle Santa's die je kunt bedenken (behalve Claus uiteraard) zo ook langs Santa Barbara. Met het idee dat de Golden Girls, u weet wel die serie uit de jaren 80, zich hier afspeelde, hadden we weinig vertrouwen in een leuke middag maar niets was minder waar! Een pier, het strand, een markt, een mooie winkelstraat, leuke zaakjes, panden en huizen, 50 cent voor de trolley, een lekker broodje en goede koffie zorgden dat wij later dan gepland deze Santa verlieten. En toen? Ja, en toen. Voor het eerst deze reis hadden we onze overnachting nog niet geregeld. Wel hadden we uiteraard een idee over waar we ongeveer wilden uitkomen. Maar ja, wat bleek; er is een groot event dit weekend aan de kust en alle hotels en motels zijn volgeboekt .... Niet voor een gat te vangen, weken we af van ons kustroute-idee en vonden we over de bergen landinwaarts nog een plekje om te slapen in King City. Spotgoedkoop, wel 3 bedden inclusief ontbijt; voor alles is een reden en wij voelden ons de Queen!

Morgen gaan we weer verder naar het noorden en, als het weer meezit, maken we vanuit Monterey Bay een boottocht. Wie weet zien we weer walvissen en dolfijnen! De weersverwachting voor de aankomende dagen is wisselvallig, half bewolkt, slechts 15 graden.... Dit betekent weer een lange broek aan en slippers uit :-(. Ook betekent dit hele vreemde laag hangende bewolking waardoor ons zicht soms beperkt is. Hoeveel we van de zee en haar bewoners gaan zien, is dus maar afwachten maar hoe dan ook, we gaan terug naar de kust.

1. Marjolein:
    16 februari 2014
    HI meiden,
    geniet van de laatste dagen van jullie prachtige reis!!

xxx Mar
  2. Jvbarneveld:
    17 februari 2014
    Hoi meiden wat maken jullie toch allemaal mee, wat zal het straks weer rustig worden .liefs ma vbarneveld
  3. Marielle:
    17 februari 2014
    Meisjes! Ik hou de verhalen niet bij :-) geniet deze laatste dagen, tot gauw! Heel veel liefs, Jel xxxx