Back to the future

13 februari 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Daar gingen we dan; bepakt en bezakt met de taxi richting het vliegveld van Sydney voor onze reis, om alvast in de sfeer van Los Angeles te komen, 'Back to the future' ofwel 'terug in de tijd'. Het efficiënt inpakken van onze koffers was ons hoofddoel van woensdagochtend. Uiteraard namen we wel de tijd om in stijl, dus met een ontbijtje en koffie op een terras afscheid te nemen van Sydney. Wat hebben we het ontzettend naar ons zin gehad in onze postzegel in deze geweldige stad.

Via Auckland, New Zeeland, vlogen we in zo'n 14 uur naar Los Angeles. Het vliegtuig was erg leeg dus eigenden wij ons een aantal extra stoelen toe voor een beetje nacht/dagrust. Wanneer je op woensdagmiddag vertrekt, verwacht je met 14 uur vliegen eigenlijk om op donderdag aan te komen. Niets is minder waar; wij landden op woensdag om 2 uur 's middags. Verwarrend. Zeker voor het arme lijf. Na ons ontbijt in Sydney, aten we om 2 uur een broodje op het vliegveld, kregen we op de vlucht naar Auckland avondeten, op de vlucht naar LA nog een warme maaltijd en 2 uur voor de landing ontbijt. En toen was het pas middag!?!?! Opgeblazen haalden we dan ook onze auto op en vertrokken richting ons appartement. Met een welwillende navigatie was dat een ritje van ongeveer een half uur. Na het inchecken, maakten we kennis met het buurtje. Dat was geen fraaie eerste indruk overigens; onderaan de trap van ons appartementencomplex stond een meneer aangehouden en geboeid naast zijn auto die driftig werd onderzocht door een heel serieus kijkende agent. Welkom in Amerika! Schandalig maar waar, gingen wij daarna weer eten! Pannenkoeken bij IHOP; wordt je alweer misselijk Rag? :-)

Na een goede nachtrust en een paar wasjes op z'n Amerikaans, waren we vanochtend alweer vroeg op pad; de eerste hop-on hop-off bus was voor ons. Als echte toeristen zaten we heerlijk in het zonnetje op de 1ste verdieping van de dubbeldekker en luisterden we braaf naar het verhaaltje over alle bijzonderheden waar we langsreden. Deze bijzonderheden gaan voornamelijk over filmsterren en films. En over het feit dat Beverly Hills een aparte stad is binnen LA waar zelfs de brandkranen op straat een andere kleur hebben. Rood is zo ordinair..... Wij vergaapten ons tijdens onze eerste stop aan de luxe op Rodeo Drive en genoten intens van een kopje Nespresso koffie op een terras. We houden onze tradities graag in ere.

Onze stop 2, na weer op de bus te zijn gehopt, was ..... de Farmers Market! De oplettende lezer verwacht nu dat we binnen 5 minuten daar weg waren maar nee, het was dit keer een hele leuke Farmers Market! We hebben er zelfs een heerlijk slaatje gegeten. Tegenover deze markt zit het stopping walhalla The Grove waar, heel Disney, een ouderwets treintje rondrijdt. Wij hopten voor stop 3 op Melrose Avenue off; een ongelooflijk lange straat met een sfeertje wat vergelijkbaar is, voor de kenners, met de wijk Camden in London; rare en leuke winkeltjes, barber shops, koffie tentjes en Legging World; heel verrassend! Onze laatste stop met de bus was op Sunset strip; geen celebritie gezien maar leuk om te zijn geweest met het bekende hotel chateau Marmont en de stripclub waar Demi Moore in de leer is geweest. Helaas was onze hop-on/off bus niet meer in service dus stapten we op een 'gewone' bus en brachten nog een bezoek aan de Walk of Fame. Ze liggen er (bijna) allemaal. En als ze er niet liggen dan staan ze wel op de stoep in gereïncarneerde vorm. Erg vermakelijk!

Na deze enerverende dag LA is het voor ons tijd om aan de 'toekomst' te denken; wat gaan we morgen bijvoorbeeld doen? Wij dachten aan een dagje strand; Venice Beach en Santa Monica. Leuk hè voor ons? Jullie wensen wij een Happy Valentine's day!

1. Emma:
    14 februari 2014
    Hi kat lees nog iedere keer jullie avontuur en wat gaat de tijd snel zeg al weer in Amerika geniet nog lekker veel plezier daar.
  2. Jvbarneveld:
    14 februari 2014
    Hoi bij alles wat ik lees ben ik al een beetje moe, van het ene land naar het andere .Maar gelukkig las ik ok dat jullie een dagje strand gingen doen neemop tijd een beetje rust? Geniet verder liefste groeten ma vBarneveld
  3. Petra Meerhof:
    14 februari 2014
    Wauw, in de States!! Kunnen jullie trouwe lezers ook foto-verzoekjes doen? Wat dachten jullie van een knappe "baywatch", voor ons als thuisblijvers?