Bye bye Sydney

11 februari 2014 - Sydney, Australië

Vandaag waren we een beetje sip. :-(. Sip omdat we om 6 uur wakker waren geworden van de vuilnismannen die vandaag perse de glasbakken moesten legen. Sip omdat we een beetje moe en lamlendig waren (dat blog bijhouden nekt ons gewoon! :-)). Maar vooral sip omdat vandaag onze laatste volledige dag Sidney was .....

Ook een beetje sip trouwens dat Europcar zich niet aan de afspraak had gehouden dus dat moest als eerste worden opgelost. 1 sipje minder konden we goed gebruiken! Gesterkt door een goede koffie en een paar glazen water, begaven we ons na het Europcar bezoek naar Kings Cross. Een apart buurtje met een aan de ene kant een lange straat gericht op backpackers en eenzame mannen, aan de andere kant een chique omgeving met mooie winkels en huizen (veel bejaarden met hondjes en veel conciërges aan de deur) en fijne eettentjes. Hier knapten we van op!

Met nieuwe energie stortten wij ons op het openbaar vervoer; een van de vele bussen bracht ons naar het centrum met als doel een bezoek aan de Sky Tower. Deze 309 meter hoge toren heeft op 250 meter hoogte een platform en biedt een magnifiek uitzicht over de stad en de omgeving. Vanaf de Sky Tower is pas echt goed te zien hoe groot en uitgestrekt de stad is. Wij herkenden uiteraard veel door al onze expeditietochten te voet. Na dit bezoek vergaapten wij ons aan nog een aantal bijzondere gebouwen zoals de Victoria Building met haar prachtige arcades. Daar zijn er overigens veel van; allemaal mooi onderhouden, gewelfde plafonds, mozaïek ingezette vloeren, fantastisch ingericht en gedecoreerd. Een genot dus om in rond te lopen. Alle grote merken zijn in Sydney overigens rijk vertegenwoordigd en doen erg hun best om op te vallen met grote indrukwekkende gevels en chique ingerichte etalages; wij voelden ons als kinderen in snoepwinkels!

Moe van alle indrukken en de vele meters wandelen, gingen we, iets minder sip dan vanochtend, met de trein terug naar ons onderkomen. We nemen met pijn in ons hart morgen afscheid van Sydney en Australië en hopen ooit nog eens terug te komen. Ons wacht, gelukkig, nog een mooie reis in Amerika maar voor nu; bye bye!!

1. Lucien:
    11 februari 2014
    Goede reis dames en denk aan het overschrijden van de datumgrens. Lijkt mij erg bijzonder. Goede vlucht! en hopelijk geen lange immigratielijnen op LAX!
  2. Astrid:
    11 februari 2014
    Have fun in the States !!! Wij hebben daar een super vakantie gehad . Enjoy. Liefs Astrid
  3. Doralice:
    Goede reis en veel plezier in the States. Dikke kus Lies
  4. Otto & Marieke:
    11 februari 2014
    Goede reis naar de USA. Vliegen over de grootste plas op aarde: lijkt me wel erg bijzonder (en saai...)
  5. Tamara Sturm:
    11 februari 2014
    Tjee... Leuk allemaal hoor! Wat weer een enige verhalen! Wat gaaf al die neushoorns in al die verschillende kleuren. Echt leuk! In Nederland zul je dat niet snel zien. Dat soort kunst uitingen wordt meestal meteen beklad of nog erger gemolesteerd.. Goede reis naar USA!