We luv .....

10 februari 2014 - Sydney, Australië

eigenlijk van heel veel; goede koffie, onze mannen, lekkere taartjes, shoppen, fijn eten, de zon, het strand, nieuw jurkje en ....... Sydney!!! Met haar stranden, eindeloze lange straten, vele parken en markten, indrukwekkende oude gebouwen en kerken, bijzondere gevels, aparte koffietentjes, kleurrijke figuren, de haven, alle bekende 'landmarks' zoals het Opera House en de Harbour Bridge en alle leuke, inspirerende projecten in de stad. We hebben het er de afgelopen dagen maar druk mee gehad :-).

Om bij het begin van onze ontdekkingstocht te beginnen; zaterdag leverden wij midden in de stad onze huurauto in. Onze klacht over de gehuurde navigatie werd gehonoreerd dus dat verdiende koffie. Onze eerste stop was daarvoor Hyde Park. Gesterkt door de cafeïne, begonnen wij daarna aan onze wandeling door/over Oxford Street. Deze straat, kilometers lang, start in het zakendistrict en loopt via allerlei wijken bijna tot aan het strand van Bondi. De straat is oa bekend van de jaarlijkse Australische gaypride begin maart. Oxford Street heeft alles wat je als bezoeker aan een wereldstad wenst; van bijzondere koffietentjes tot super chique winkels, van fijne bakkertjes tot ... een farmers markt! Jawel, daar waren we weer! En binnen 3 minuten weer weg.

De Paddington markt daarentegen heeft ons veel langer kunnen boeien. Niet alleen omdat we onze picknicklunch daar hadden, leuke kraampjes bezochten, ons zelf trakteerden op koffie maar zeker ook door de hele speciale kaartlezeres .... Met een zakdoek poetste zij haar gebit na het nuttigen van fish&chips..... Een tandenborstel stond schijnbaar niet in de kaarten ...... Deze dagen staat Sydney bol van de activiteiten rondom het Mardi Gras festival. Of de timing van de wijze les die wij van boven kregen hier iets mee te maken heeft, vertelt het verhaal niet maar opvallend is het wel. Jezus saves en Geloof = Liefde geschreven in de strakblauwe lucht door een vliegtuigje.

Wij geloofden vooral dat wij onze spierpijn van de 1800 traptreden in de Blue Mountains er vandaag wel even zouden uitlopen. Niets was minder waar! De spierpijn werd door al dat gewandeld alleen maar erger! We gunden ons dan ook een goede nachtrust zodat we zondag fris en fruitig weer op pad konden. Zo gezegd, zo gedaan. Zondag stond in het teken van Bondi; met de bus dus naar het bekendste en hipste strand van Sydney. Eerst een koffietje, daarna een bezoek aan de mark en toen? Gestrekt op het strand! Heerlijk! Genoten van de zon, ons omver laten spoelen in de hevige branding, beetje gelezen en verder helemaal niets! Dat was fijn. Na 2 uur helemaal niets doen, begon het weer te kriebelen dus stapten we op de bus naar de stad en wandelden we over oa George Street, trakteerden we onszelf op een pasta hap, namen de trein naar onze postzegel en kropen moe maar voldaan in bed.

En vandaag? Vandaag stond in het teken van The Rocks, het Opera House, een boottocht door de haven en een bezoek aan Darling Harbour. Wij vereeuwigden ons daar met onze geliefden op de 'wall of love' en gingen met neushoorn nummer zoveel op de foto. Darling Harbour staat deze maand namelijk in het teken van de liefde. Lionel Richie schalt door de speakers en overal zijn uitingen van liefde te vinden. De neushoorn behoeft wellicht ook wat toelichting; dit is een project waarbij scholen en bedrijven een nijlpaard kunnen adopteren en hem of haar laten beschilderen door een bekende of onbekende artiest. Uit alle inzendingen zijn de mooiste, meest bijzondere neushoorns geselecteerd en hebben een plek gekregen in de stad. Dit alles om aandacht te vragen voor het uitsterven van dit machtige dier. Verder wapperen overal in de stad de vlagen voor de expositie van Yoko Ono; war is over. Het maakt de stad heel kleurrijk en levendig. Ondanks het grijze weer vandaag, hebben wij een fleurige dag gehad en alles gedaan waar we zo van houden.

1. Steven Blok:
    10 februari 2014
    Fijn om te lezen. Brengt mooie herinneringen terug. Enjoy!
  2. Jvbarneveld:
    11 februari 2014
    Ha daar zijn julli weer, het is als maar genieten .Wat prachtig allemaal veel plezier ma vbarneveld