Over taarten en tartines

7 januari 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag was eigenlijk een reisdag van Haumoana naar Wellington waarin Carel en haar ogenschijnlijk verloren iPhone de meeste sensatie veroorzaakte. Nee, de iPhone was niet verloren maar lag zoals te doen gebruikelijk onder de stoel in de auto. Logische plek, dus daar hebben we het niet meer over.

Vandaar dat we dachten vandaag onze ver- en bewondering te delen over alle oprecht leuke zaakjes die we hier vinden, waar een soort van eigenaar/eigenaresse met ziel, zaligheid en trots de lekkerste organische ( ja lekker en organisch kan dus samen!) taarten, taartjes, tartines en broodjes serveren. Zelf gemaakt, uiteraard. En dat vaak in de meest idyllische setting, zo terug in 1958, maar wel met een professioneel espresso apparaat en WiFi. En het meest opvallende...eigenlijk vaak een soort in-the-middel-of nowhere. Kilometers aan een stuk niks, echt helemaal niks; geen verkeer voor of achter of in het meest trieste dorp 'ever' opeens, plop, alsof er een oase opdoemt. Een oase bestaande uit super vriendelijke en geïnteresseerde mensen, goede koffie, prima op geschuimde melk, zelf gebakken koekje erbij en vaak ook voorzien van een pittoreske plasplek. We vallen van de ene in de andere verbazing.

Zo ook weer vandaag; na oeverloze kilometers was het tijd voor koffie. Ergens langs de kant stond een bord; Nordwood Village - 5 kilometer. Ons doel was bepaald. De afslag bracht ons via een C-weggetje naar een dorpje waar werkelijke niks maar dan ook niks gebeurt. 100 inwoners, de lokale farmer die zijn laarzen uittrekt wanneer hij de koffieshop binnenloopt, een Nederlands stel (Henk en Ineke) die al 30 jaar de pomp uitbaten. Dat zijn de hoogtepunten van Nordwood EN de taartjes! Wat een genot. De foto's behorende bij dit verslag, laten onze favoriete plekjes van de afgelopen tijd zien. Van de jaren 70 spot in Pukekohe, tot het French café in Taupo, van de Green Bird in volledig kansloos Wellsford tot de kunstzinnige uitspanning bij onze vriend Bengie de Ram. Vanavond in restaurant Olive in winderig en koud Wellington, net iets minder organisch, toch heel erg leuk! Wij hebben er van genoten! Genieten jullie even mee?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marieke Rompelman:
    7 januari 2014
    Wij genieten volop mee!
    Die carrotcake lijkt me ook wel wat, maar ik moet het maar met KEK doen in Delft.
    En Katja jij komt maar weinig op de foto's voor; laat de anderen jou ook maar eens vastleggen!
    Marieke
  2. Naomi Van der Graaff:
    7 januari 2014
    Taartjes en lekkernijtjes in pitoreske plekjes... mijn god wat een reis. Ik geniet mee hoor... Krijg zin in iets lekkers, ik geloof dat ik Ragnar even een belletje geef Carool. Die maakt toch zo ff een lekker taartje voor me
  3. Manuela:
    8 januari 2014
    Geweldig leuk om deze fantastische reis te volgen via deze fraaie verslagen.
    Uniek dat er zo`n medium is om a.h.w. mee te reizen..
    Uiteraard nog een heel happy new year !!
    Maak er een onvergetelijke trip van...maar dat gaat zeker lukken.
    Liefs van ons manuela
  4. Maurits: