Morris en Hunter

11 januari 2014 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Het is oud nieuws maar toch; de dag begonnen met een heerlijk ontbijt van 'onze'  Ann en Nick. Bij nadere belangstelling; zie foto van gisteren. Na het pakken van de koffers, togen wij opgewekt naar de markt in Nelson. Veel home made sieraden en 'organic' eten. Zelfs Hollandse oliebollen en appeltaart! Wat een feest. Uiteraard was het daarna tijd voor koffie. Maar niet eerder dan dat Jel haar 'dagelijkse' winkelmoment bij Dick Smith had gehad. Want een dag zonder Dick, is een dag niet geleefd :-).

Op en eerdere struintocht door het dorp hadden Kat en Jel een pleintje ontdekt met terrasjes. Vandaag was dit plein echter overgenomen door folkloristische dansgroepen uit Amerika, Engeland en Australië. 'Gewapend' met stokken en zwaaiend met zakdoeken en bellen aan de voeten, danste men alsof hun leven ervan afhing! Uit nader onderzoek bleek dat deze vorm van dansen de zogenaamde Morris dans is. Lessen te volgen in alle delen van de Commonwealth als ook in Utrecht! Kat en Carel hebben zich de rest van de dag afgevraagd of dit niet een mooie nieuwe hobby voor Jel zou kunnen zijn?! :-)

Na deze enerverende belevenis, vervolgden wij onze reis naar Blenheim in de streek Marlborough; de wijnstreek van NZ. Onderweg zoals doen gebruikelijk nog een pitstop gemaakt waarna wij allerhartelijkst werden ontvangen door Russel op ons logeeradres. Ook poes George was blij ons te zien; wij zijn namelijk de allereerste gasten in het huis.

Op aanraden van onze gastheer bezochten we 's middags Hunter; een van de bekendste wijnhuizen geleid door Wine Woman Jane Hunter. Wat geslobberd aan Sauvignon Blanc, Riesling, een bubbel en Pinot Gris om daarna nog een wandeling te maken over het estate.

Inmiddels zitten we al een paar uurtjes heerlijk buiten aan onze picknicktafel voor het avondeten en de koffie. Ook Blenheim valt niet op door drukte; in de afgelopen 3 uur zijn er 3 auto's voorbij gereden, hebben we 2 wandelaars gespot en heeft de buurman 2x geniest maar oh oh oh, wat genieten wij!!!

Vanaf nu maken wij ons op voor het volgende fascinerende event, nl de Marlborough Farmers Market, die 'come rain or shine' elke zondagochtend plaatsvindt in het schone Blenheim, oftewel volgens de plaatselijke marketeer...'Fresh from Farm Gate To Dinner Plate'. Hierover morgen meer :-).

1. Mike:
    11 januari 2014
    Hello Ladies, Ik heb net de "papieren" kaart van NZ maar opgezocht. Wel zo makkelijk. Leuk om de verslagen van jullie avonturen te lezen, en complimenten aan de schrijfster(s). Wie? Wat is jullie verdere (globale ) reis planning?
    Geniet ervan, het is een adembenemend mooi land.
    Groetjes, Mike
  2. Nathalie:
    11 januari 2014
    En volgens de NY Times '52 places to go in 2014' staat Christchurch New Zealand op de 2e plek.
    Ff aantikken dus!

3. Marieke Rompelman:
    Sportieve meiden,
    Leuk jullie te zien in "splash skirts"en weer genoten van jullie beschreven kayakervaringen.
    Eten jullie niet te veel muffins? Dat wordt weer hard lijnen Kat na deze 2 maanden!
    Komt Mariel nu ook een keer aan haar trekken wat betreft de wijn?
    Jullie paardebloemen zijn een van mijn lievelingsplanten de "agapanthus".
    Veel plezier verder,
    Marieke
  4. Jvbarneveld:
    11 januari 2014
    Ja inderdaad wat Marieke aanhaald over de muffins dacht ik ok aan maar jullie lopen ook veel en kayaken en al zulk e dingen .geniet maar als je daar steeds aan moet denken de groeten een goede zondag JANNIE V BARNEVELD