De paden op, de lanen in

1 januari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Met Carel helaas nog als een sneu hoopje griep in bed besloten Kat en Jel dat 1 januari een uitstekende dag voor een middagje strand zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Op de flip flops tussen de regenbuien (!) door op zoek naar de beste bus om ons daarheen te vervoeren. Voorwaar geen sinecure, aangezien Auckland meer bus systemen heeft dan een gemiddeld intelligent mens kan begrijpen. Zo ook niet de plaatselijke buschauffeurs, die enkel hun eigen bus kennen, althans daar gaan we van uit. Dus, het busplan faalde, en Kat en Jel besloten te lopen, op de Flip flops, zonder idee waarheen, met een ieniemienie toeristen kaartje en inmiddels te strakke pijnlijke kuiten als gevolg van 3 dagen lopen op platte schoenen.

Na kilometers, oa door het bos (nou ja, het had bomen, best veel, niet-geasfalteerde paden, best blubberig, en nogal heuvelachtig) bereikten we uiteindelijk Parnell, een schattig levendig wijkje aan de zee met poppenkast winkeltjes en restaurantjes waar we uitgeput en dorstig van onze tocht op het eerste en na later bleek beste terrasje zijn neergeploft voor koffie en vooral veel water. En daar waren ook Helen en Graham, waarschijnlijk de aardigste mensen in Auckland die bestaan. Zij hebben ons uiteindelijk meegenomen en de scenic route langs de kust met ons gereden, wat een schitterende vergezichten, veel water (natuurlijk!), iedere Nieuw Zeelander heeft een boot, hebben we gezien, havens vol!

Heerlijke middag, heel andere en waarschijnlijk leukere (?) kant van Auckland dan die we tot nu toe hebben gezien. Met als kers op de taart dat Careltje een stuk opgeknapt bleek toen we terugkeerden na deze voorwaar avontuurlijke middag.

Vanavond de patiënt meegenomen naar Parnell om hapje te eten, dit keer met de bus die we uiteindelijk toch gingen snappen, en morgen de wijde Nieuw Zeelandse wereld in naar de Bay of Islands.

Wij vinden het super leuk om jullie reacties te lezen, doen we elke dag, heel erg bedankt daarvoor!

1. Nathalie:
    1 januari 2014
    Een heel gelukkig, liefdevol en gezond 2014 wens ik jullie alledrie en dikke X. En met veel hoge hakken. Spierpijn door platte zolen
  2. Marco:
    1 januari 2014
    Carola ziek? Is nooit ziek! Mist haar mannetje natuurlijk (ja ik heb het over Ragnar). Beterschap en voor allen natuurlijk ook een te gek 2014. De start is in ieder geval al best ok :-)
  3. Mike:
    1 januari 2014
    Ladies, leuk om jullie avonturen te lezen en kijk alweer uit naar het volgende verslag. Ik ben natuurlijk veel te laat met mijn tip om te gaan eten bij Angus steak house in Auckland city. Nergens kan je zulke heerlijke biefstukken eten al zal Carola wel niet zo'n eetlust hebben. Goede reis verder!
  4. Patty:
    1 januari 2014
    He meiden, een fantastisch 2014. Heel veel plezier!
  5. Marieke Rompelman:
    Hallo meiden,
    Wat een leuke avonturen weer en erg goed voor de conditie om flink wat te wandelen in heuvelachtig gebied!
    Voortaan wellicht wel flinke stappers aandoen voor zo'n trip.( een blijvend opvoedende moeder)
    Geweldig dat jullie zo maar door 2 gastvrije mensen een toeristische tour aangeboden hebben gekregen.
    Carola fijn dat je weer aan het opknappen bent, dan kan je tenminste ook weer mee doen!
    Genieten dames!
    Marieke
  6. Doralice:
    1 januari 2014
    Ik vind het ook superleuk jullie avonturen mee te beleven. Net even jullie laatste bericht gelezen met een kopje thee en een oliebol (die hebben jullie zeker wel gemist?)Geniet en maak er een bijzondere start van 2014 van. Dikke kus Lies
  7. Karin:
    1 januari 2014
    Hi meiden, klinkt als groot avontuur en nu al vrienden gemaakt! Foto met buuf. (=marielle voor insiders) met rugzak op gaat in ons archief! Heel veel plezier in dit mooie nieuwe jaar! X karin
  8. Ida:
    Hallo ladies,
    Ook vanaf hier de beste wensen voor 2014. Met een fantastische start voor jullie. Maak er wat moois van, heel veel plezier en Carola en Marielle, passen jullie goed op mijn zus? ;-)
    Ik kijk uit naar jullie volgende reisverhaal!
    Liefs, Ida
  9. Tamara Sturm:
    2 januari 2014
    Heel veel geluk in dit mooie nieuwe jaar wat voor jullie al goed begonnen is! Ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto´s. Groetjes van Tamara
  10. Viola:
    3 januari 2014
    Hi Kat en vriendinnen,

De beste wensen voor 2014, te beginnen natuurlijk met deze geweldige reis. Veel geluk.
    Groetjes Viool