Van Auckland naar Whangarei

2 januari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vanochtend zijn Carol en Kat al vroeg wandelend vertrokken voor het ophalen van de auto en een bezoekje aan de dokter. De auto is gelukt, de dokter nog steeds niet gezien....het goede nieuws is dat we bij de Pharmacie een paardenmiddel hebben gekocht en Carol zich een half uur na het innemen van 2 tabletten al een stuk beter voelde ;-).

We zijn vertrokken richting het noorden aangezien we morgen een boottocht hebben geboekt in Bay of Islands. Als het goed is gaan we morgen dolfijnen en walvissen spotten! Wat wij ons niet gerealiseerd hadden is dat de Nieuw Zeelanders nu ook vakantie hebben en Bay of Islands hun favoriete vakantieplek is, ofwel we hadden file.... Maar goed elk nadeel heb z'n voordeel, na ruim 2 uur in de auto en slechts 30 km te hebben afgelegd zijn we het eerste dorp dat we tegenkwamen ingegaan en kwamen daar op een super leuke plek terecht om te lunchen, Puhoi is the place to be, in ieder geval voor de Harley rijders!

De natuur is hier werkelijk prachtig, alles wat we gehoord hebben is waar, je rijdt de bocht om en opeens is alles anders. Van heuvels met graslandschap, bossen met naaldbomen, varens zo hoog als wij nog nooit gezien hebben, de mooiste bloemen en dan de uitzichten op zee....fantastisch, ofwel in de auto zitten is geen straf!

Eind van de dag zijn we aangekomen in ons motel in Whangarei, een kleine knusse kamer met z'n drietjes voor weinig ;-). Vanavond gezellig en lekker gegeten in de haven. Morgenochtend om 6 uur op zodat we om 7 uur kunnen vertrekken voor onze boottocht, wij kijken ernaar uit!

1. Lucien:
    2 januari 2014
    Zwem ze morgen en neem de oorsteking serieus. Vliegen met oorontsteking wordt extreem sterk afgeraden en kan zelfs tot verschikkelijke pijnen met blijvend letsel veroorzaken, zegt een oude tot in het vak, die ook zelf z'n ervaringen heeft.
  2. Fons Driessen:
    2 januari 2014
    Happy New Year in Down Under!
    Veel plezier en warme groet, speciaal voor Mariëlle.
    Fons
  3. Jvbarneveld:
    2 januari 2014
    sorry voor de late reactie de computer was van slag joop heeft hem weer in orde gemaakt vanmorgen .maar ik lees jullie verhalen regelmatig, jullie genieten wel he.gelukkig gaat het weer beter met je carola want het is voor allen niet leuk .geniet maar lekker maar neem ok wat rust liefste groeten ma vbarneveld
  4. Marieke Rompelman:
    Lieve dames,
    Weer mooie verhalen en foto's en heerlijk dat Carola zich weer wat beter voelt, dankzij een paardenmiddel.
    Leuke foto van Puhoi en die Harleys is eigenlijk wel wat voor Dennis.
    Morgen veel plezier op jullie boottrip met mooi weer!
    Liefs,
    Marieke
  5. Janneke:
    3 januari 2014
    En, en, en nog rotsblokken gezien op zee, wat opeens een walvis blijkt te zijn???? Ben zo benieuwd wat voor zeedieren jullie gespot hebben? En was het koud op zee? En wat is het daar overal mooi he. Het klopt echt dat er na elke bocht weer iets moois te zien is. Ja, Nieuw Zeeland is geweldig!!
    Fijn dat het met Carol weer wat beter gaat. Echt rot, ga je zo'n mooie verre reis maken en ben je ziek. Het beste meid!!
    Hier weer bijgekomen van oud en nieuw. Vandaag de kerstboom aftuigen. Ja dat gaat hier in Nederland ook gewoon door! Hahah.
    Ik kijk weer uit naar de foto's. ENJOY!! Liefs Xxxxx