Dagje Bay of Islands

3 januari 2014 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Het was weer een enerverende dag. Allereerst omdat de wekker om 6 uur vanochtend afging, wij om 07.15 uur in onze glimmend witte Ford Mondeo zaten en om 9 uur aan boord gingen in het pittoreske plaatsje Paihia. Daarnaast omdat we overdonderd zijn door alle natuurschoon, de mee zwemmende dolfijnen, de vriendelijkheid van de Kiwi's  en het heerlijke weer!

Paihia is een van de plaatsjes gelegen aan de Bay of Islands; volgens de overlevering de baai waar de Maouri's en de Pakeha (Europese Nieuw Zeelanders) elkaar voor het eerst ontmoetten. De baai wordt dan ook gezien als de ontstaansplek van Nieuw Zeeland. Tot zover deze wist-u-dat.

De weg naar Paihia was bochtig maar prachtig. En vandaag gelukkig filevrij. We blijven ons verbazen over het natuurschoon en de hoeveelheid koeien! Dit is toch het land van de schapen?

Als onderdeel van onze boottocht van 4 uur meerden we af op een idyllisch eilandje om weer even vaste grond onder de voeten te hebben. Volgens de kapitein was de wandeltocht van slechts 5 tot 10 minuten naar het hoogste punt zeer de moeite waard. Maar ja, dan zijn flipflops wellicht niet het allerbeste schoeisel .... Waar hadden we dit eerder gehoord? Een ezel stoot zich in het algemeen niet tweemaal aan dezelfde (glamour) steen??!! Een ander glamour moment was wel onze encounter op het water met (het schip van) Tom Cruise!

Deze wereldreizigers kozen na de boottocht ervoor om ook het dorpje Russel aan te doen (vlakke etappe dus niets aan de hand) incl. bezoekje aan de kerk, de lokale hardware store en de bakker. Over de woeste golven van de baai met de ferry daarna terug te gaan naar Paihia. Daar nog even lokale cultuur gesnoven op een markt met 'craft & art' en eindelijk een dokter bezocht! Met een 'little brown bag' vol met pillen en na een laatste colaatje, verlieten wij al het moois weer voor ons laatste nachtje Whangarei. Op de terugweg brachten we nog een bezoekje aan de Whangarei Falls.

Morgen richting Rotorua voor een bezoek aan de geisers en de thermaal baden maar niet voor we nog een wist-u-datje hebben gequizd! Wij aten vandaag het meest gegeten fruit in NZ. Dat is a) banaan b) kiwi c) sinaasappel. Wie oh wie? Uiteraard is er een mooie prijs voor de winnaar! (en niet stiekem googelen; dat hebben wij ook niet gedaan :-)). Bruin ge- en verbrand kruipen wij nu moe maar voldaan in ons iets te kleine bed.

1. Jack:
    3 januari 2014
    Leuk verhaal weer! Jammer dat het niet lukte met de filmpjes.
    Apen zijn ook dol op dat fruit
  2. Tamara Sturm:
    3 januari 2014
    Gaaf hoor! Gaat het inmiddels beter met Carola? Geweldig dat jullie dolfijnen hebben gezien. Maar de walvissen bleven (angstvallig) uit jullie buurt? De temperatuur klimt gestaag omhoog daar he! Eindelijk zomer, in Nederland ook hoor! Vandaag bijna 11 graden..pfff!
  3. Jvbarneveld:
    3 januari 2014
    Hoi wat een belevenissen geweldig,gaat het al wat beter het was toch nog nodig om wat te halen om je beter te voelen. geniet maar lekker jullie .tot het volgende verslag de groeten ma vbarneveld
  4. Rachela:
    3 januari 2014
    Hi, meiden wat heerlijk om jullie avonturen op afstand te kunnen volgen. Het is net of ik mee reis. En herleef de reis opnieuw die wij eren aantal kaart gekken hebben gemaakt. Carol, wat rot dat je ziek bent. Laat je verwennen duur de meiden en veel alcohol wil de bacterie ook nog wel eens doden. Haha. Hoop dat je weer gauw de oude bent en volop kunt gaan genieten van jullie mooie reis.
  5. Viola:
    Kiwi, toch?
  6. Sandra Stuyvers:
    Hallo Meiden,
    Echt super leuk jullie reisverslagen, hoop dat Carola zich al iets beter voelt.
    Ik denk banaan......En die prijs? Is dat een vliegticket naar jullie.... ;-)
    Geniet van al het moois
    Sandra Xx
  7. Marieke Rompelman:
    3 januari 2014
    Wat boeiend en spannend weer allemaal!
    Hoop dat de pillen voor Carola goed helpen!
    Ik stem voor de kiwi!
    Liefs,
    Marieke
  8. Janneke:
    3 januari 2014
    A) Banaan!!!! En, en , en wat heb ik gewonnen???
  9. Janneke:
    3 januari 2014
    A) Banaan!! En, en , en wat heb ik gewonnen???
    Ps. Maar Kat, deze niet te veel eten hoor!! Je weet wat er dan gebeurt!!! Hihihi.
  10. Maurits:
    5 januari 2014