1 baai, 2 baais, heel veel baaien ......

3 februari 2014 - Malua Bay, Australië

zagen wij gisteren en vandaag onderweg en op onze plaatsen van bestemming. En niet zomaar baaien, neen, prachtige baaien met water in de meest bijzondere tinten blauw en groen, omgeven door rotsen en kliffen, witte stranden en weelderige natuur. U begrijpt; wij zijn hiervoor een aantal keer uit de auto gestapt :-)

Gisterochtend verlieten wij na het ontbijt ons cosmopolitische verblijf in Paynesville. De eerste baai waar wij onderweg kennis mee maakten, was de baai van Lakes Entrance. De naam is geen toevalligheid; hier worden de Bass Strait en de Tasman Sea aan 'elkaar' gelinkt met het uitgebreide netwerk van kanalen van het Gippsland gebied. Daarom zijn alle meren en rivieren in de Gippsland dus zout .... En zwemmen er dolfijnen ... Lakes Entrance verrasten ons niet alleen met al haar natuurschoon, een lekkere koffie op een boot maar ook met haar gezellige zondagsmarkt; Dennis had zich hier (bijna) thuis gevoeld.

Het was niet alleen rozengeur en maneschijn deze trip want onze lunch gebruikten wij in het immer kansloze, humorloze en klantvriendelijkloze Cann River (no they cannot!!). Zelfs de kerk is zwart. Dat zegt toch wat. Gelukkig kwamen we daarna in Eden; wanneer dit plaatsje ook maar iets lijkt op het Hof van Eden, begrijpen wij helemaal niets meer van Eva. Wat een pracht! Dit geldt trouwens ook voor Pembula en Merimbula. Na 5 uur 's middags werkelijk niets te beleven maar wat een mini-paradijsjes! Onderweg reden we van het ene National Park het andere in; van uitgestrekt regenwoud tot weidse heuvellandschappen. En kwamen we bijzondere kerken en winkeltjes tegen.

Om vol te kunnen genieten van het mini-paradijs Merimbula stonden we vandaag vroeg op en ontbeten we op een idyllische plek aan een baaitje met een super schattig strandje. We hebben zelfs een paar uurtjes op het strandje heerlijk in de vroege ochtendzon gelegen! En gekeken naar de enthousiaste groep lokale zwemmers en snorkelaars. En uiteraard koffie gedronken :-).

Wij vervolgden begin van de middag onze reis, Sydney komt in zicht!, naar Malua Bay. Ook weer zo mooi. Zucht. Ons onderkomen is daarentegen iets minder 'mooi'. We verblijven bij Liz die haar huishouden niet zo 'zen' neemt. Maar ach, ze bakt wel vers brood voor ons ontbijt. Morgen naar de volgende baai; Jervis Bay met het witste strand van de wereld. U hoort ons dan ook niet klagen.

1. Claudia:
    4 februari 2014
    zucht...
  2. Petra Meerhof:
    5 februari 2014
    Rijden langs de kustlijn en onderweg stoppen om te genieten van die prachtige zee en baaien... het ziet er zo schitterend uit en ik ben zo jaloers!! Kijk nu al uit naar een foto van dat witte strand!!