Op zondag naar de kerk en 's middags een uitje

29 december 2013 - Shanghai, China

Geen vakantie zonder een kaarsje opsteken in de plaatselijke kerk. De Shanghai variant heet Jade Buddha Temple, alwaar we opgewekt heen togen na het zondagse-ontbijt-met-een-eitje. Wat een genot! Vertier alom: mobiele telefonerende monniken, meer merchandising dan Buddha's, hordes Koi vissen met plastic waterlelies en een enthousiaste Chinese moeder met zoon die het uiterst interessant vonden om met 3 westerse reuzinnen op de foto te staan.

Maar prachtige buddha beelden en een merkwaardige prachtige vredige oase in een hectische drukke bizarre stad!

In de de middag Pearl Tower (televisie toren) bezocht. Met hordes (Chinese) toeristen in supersonische  liften eerst naar 268 meter hoogte, en daarna door naar 359 meter hoogte. Alhoewel uiterst toeristisch geweldige ervaring, met name de glazen vloer op 259 meter hoogte...te eng!!!

Volgende stop Auckland, naar nachtje in Air NZ toestel vannacht...heel benieuwd, beetje zon en met name warmte meer dan welkom!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marieke Rompelman:
    29 december 2013
    Hallo Meiden,
    Een kaarsje in de kerk in China op zondag tussen telefonerende monniken! Wel heel bijzonder!
    De Pearl Tower lijkt me wel een fantastische ervaring, maar een glazen vloer zou mij afschrikken!
    Nu gaan genieten van meer warmte in Auckland!
    Liefs,
    Marieke
  2. Marco:
    30 december 2013
    maar belangrijker... heeft Carola de smakkende Chinezen overleefd of zijn er gewonden gevallen?
  3. Claudia:
    31 december 2013
    Ha sex-and-the-city-ladies!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en er verschijnt regelmatig een lach op mijn gezicht. Veel plezier tijdens de jaarwisseling straks en WOW wat een fantastisch begin van 2014 voor jullie!